امام زمان عجل الله تعالی فرجه و دین جدید

بسم الله الرحمن الرحیم

در روایت هست که وقتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه ظهور بفرمایند و چشم جهانیان رو به مقدم مبارکشون روشن کنند،وقتی دین مبین اسلام را همون طور که هست معرفی و تبلیغ می کنند،بسیاری از به ظاهر مسلمانان به آن حضرت کافر می شوند و می گویند آنچه تو می گویی اسلام نیست و این دینی جدید است،و تو هم امام زمان عجل الله نیستی. برخی به این روایت استناد می کنند و با استمداد از آن در صدد زیر سوال بردن اصول دین و مسلمات شریعت پروردگار هستند. مطلبی که باید روشن شود،قطعیت آیات قرآن و روایات و احادیث معتبر و مستند از سیره نبی اکرم صلی الله علیه و ائمه اطهار سلام الله علیهم اجمعین هست. در حدیثی از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله روایت شده است که "حرام من تا قیامت حرام، و حلال من تا قیامت حلال است". این حدیث هم مورد تایید اهل سنت هست،و هم مورد تایید شیعه.که در اینجا به برخی تناقضات درونی مکتب اهل سنت هم می توان اشاره کرد که با وجود اعتقاد به چنین مطلبی،متعه (ازدواج موقت) را بر اساس حکم خلیفه ی دوم عمر ابن خطاب غیر شرعی میدانند(عمر در زمان خلافت خود این مساله را حرام کرد).البته حکم ثانویه هم به جای خود باقی است که در برخی برهه های خاص زمانی بر اساس مصالح مسلمانان برخی احکام موقتا به اجرا در نیایند و یا حکم فقهی ای تغییر کند.مانند آنچه حضرت امام علی علیه السلام در زمان خلافتشان در باب فروش برخی چهارپایان انجام دادند و یا حکم معروف حرمت استفاده از تنباکو توسط میرزای شیرازی رحمه الله علیه.اما کلیت احکام در حلیت یا حرمت آنان یکسان و همیشگی است. در مورد احکام و حدود تبیین شده در قرآن نیز چنین است، و احکام و دستورات صادر شده از سوی خداوند در قرآن برای تمامی اعصار و اماکن و زمان هاست و این موضوع خود پیش نیاز ختمیت دین محمدی صلی الله علیه و آله هست، چرا که اگر برخی از احکام در بعضی از اماکن جغرافیایی و یا در برخی از اعصار و یا در موقعیت فرهنگی خاص از اعتبار ساقط می شدند،در واقع حکم خداوند در آن شرایط نامعلوم بود و این خود دلیلی می شد بر بعثت پیامبری جدید بعد از پیامبر اکرم و این مطلب بر خلاف اصل خاتمیت پیامبری بعد از پیامبر اسلام است. خداوند در قرآن کریم پس از نصب مقام ولایت و انشاء وجوب تبعیت از ولایت در نبود نبی اکرم، در قرآن کریم میفرماید الیوم اکملت لکم دینکم،یعنی امروز دین را برای شما تمام کردم.توجه داشته باشید که شرط اتمام یک دین برای زندگی دنیوی و اخروی ،کمال آن در تمامی زمینه ها و قدرت جوابگویی آن برای تمامی فصول و موقعیت هاست.در مورد ظهور حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا لمقدمه الفدا هم اینطور نیست که بعد از ظهور احکام و حدود خداوند تغییری کند و یا از اعتبار بیفتد و یا احکام جدیدی بر خلاف احکام قبلی صادر شود. قائل شدن به تغییر اصول و مبانی دین پس از ظهور در واقع دروغ و افترا بستن به قرآن کریم است که دین مبین محمدی صلی الله علیه و آله را تمام و کامل می داند.اینطور نیست که حضرتش پس از ظهور کاباره ها و دیسکو ها را آزاد بگذارد و به فساد اجازه ی نشر علنی دهد و در عین حال به تبلیغ دین اسلام بپردازد. اینطور نیست که حضرتش احکام را دگرگون کند و حرام و حلال را جابجا کند تا مردم جذب دین الهی شوند! اینطور نیست که حرمت لمس نامحرم را به حلیت تبدیل کند تا عده ای بیشتر به دین الهی بگرایند! حضرتش نه اصول دین را تغییر خواهد داد،و نه فروعش را.بلکه در حدود شریعت روشن گری خواهد کرد و دین اسلام را به وسیله ی علم بی منتها و لدنی اش به تمامی حق جویان عالم معرفی خواهد کرد و جواب تمامی شبهات را خواهد داد. چه بسا از مقام ولایت تکوینی اش باذن الله در اصلاح امور استفاده کند.برخی روایت مذکور را بهانه میکنند تا حامیان حکومت اسلامی و رزمندگان دین الهی را تخطئه و تخریب کنند و تلاش آنها در راستای اجرای حدود و احکام الهی در زمین را نشانه ی عناد و جمود فکری شان،و یا جهل شان به اصل دین می شمارند. همین روایت را وسیله می کنند تا تسامح و تساهل را بر اساس اندیشه های حکیمان مغرب زمین جایگزین احکام و حدود و دستورات صریح قرآن و سنت در مقابله و مبارزه با جرایم الهی کنند. تا بگویند دین نه حد دارد، نه دیه، و نه مجازات. نه مبارزه با فساد و بی بند و باری دارد و نه سرکوب فاسدین و محاربین با دین خداوند. کلهم تسامح و تساهل است و ما باید به دشمنانمان لبخند تایید بزنیم، اگرچه آنها در صدد تخریب اصل دین و تشکیک عقاید ما باشند.با معاند مخالفت و مبارزه نکنیم، و طوری بی مایه و سست عنصرانه عمل کنیم که معاندین را به موافقین تبدیل کنیم. در حالی که خداوند در قرآن کریم دستورات صریحی به اجرای حدود الهی در زمین دارد و این موضوع به هیچ وجه قابل توجیه نیست. به قول شهید مطهری اگر ما بخواهیم مکتبی عمل کنیم و به مکتبی که پذیرفته ایم پایبند باشیم، قطعا دشمن خواهیم داشت و باید قوی بود و با دشمنان جنگید. وقتی دشمن با تمامی قوا به تحقیر و تمسخر دینداران می پردازد و از هر وسیله ای اعم از فیلم و رسانه و کتاب به تشکیک عقاید می پردازد و آرمان های شیطان پرستانه را ترویج میکند،وقتی دشمن از "آرماگدون" دم میزند و جامعه ی بی اخلاق ایالات متحده را مدینه فاضله می شمارد و از برخورد تمدن ها دم می زند و دین اسلام را خطری برای بشریت می خواند، این ایده که ما برویم در مساجد و برای اصلاح امور دعا کنیم(!) و حکومتی دینی برای دفاع از کیان اسلام نداشته باشیم اگر جهالت نباشد، خیانت به اسلام و مسلمین است.

و در مورد تاویل و تفسیر روایت منقول باید گفت که وقتی حضرتش به صراحت از کفر خلیفه های اول و دوم و سوم سخن بگوید، واکنش مفتی ها و مراجع اهل سنت -اگر اهل لجاجت و عناد باشند- چیست؟ اگر از کافر شدن عده زیادی از صحابه و یاران پیامبر بعد از فوت آن حضرت سخن رانند عکس العمل آنان که تا چندی پیش به نام آن صحابه قسم میخوردند چیست؟ مگر امروز شیعه از سوی اهل سنت به دلیل همین عقاید به کفر و عناد با حقیقت اسلام متهم نمی شود؟ امام دوازدهم شیعیان جهان پس از ظهور اگر به حقانیت اقلیت دنیای اسلام (شیعه) و جهالت و گمراهی و انحراف اکثریت جهان اسلام(اهل سنت،وهابیت،بهائیت،...) شهادت دهد برخورد لجوجان و دنیاپرستان که منافع پیشین خود را در خطر می بینند با آن حضرت چه خواهد بود؟

در پایان باید گفت که ظهور نزدیک است، وقوع بسیاری از علائم و اتفاقات قریب به ظهور شاهد و دلیل این مطلب است، و آن روز که منجی ظهور کند، خجالت و روسیاهی سهم آنان است که به تضعیف اسلام و حکومت اسلامی می پردازند و به تعطیلی احکام و شریعت پروردگار در روی زمین می اندیشند.

 

/ 7 نظر / 2 بازدید
مهتاب ط

سلام ممنون بابت مطلب خوبتون شما که زحمت می کشید و این مطالب رو تایپ می کنید و جهت استفاده روی سایت قرار می دین اگه رنگ پیش زمینه وبلاگ رو روشن کنید راحت تر میشه از مطالب استفاده کرد. موفق باشید یا علی...زنده باد سید علی

باافلاکیان

سلام و خداقوت . شما اجکت کن و من می مانم ... مطالب طولانی را در ادامه مطلب بذارید بهتر فضای بهتری در وبت بوجود میاید . یا مهدی (ع)

الیاس شهدوست

با تشکر. از مطالب بسیار خوب وبلاگتون استفاده کردم. با آرزوی موفقت و سربلندی

لقمان

سلام 1- استفاده بردیم بسی 2-"اینطور نیست که حرمت لمس نامحرم را به حلیت تبدیل کند تا عده ای بیشتر به دین الهی بگرایند! "ببخشید از هر مسئله برداشت سیاسی می کنم ولی خب این متن بالای شما تیکه داشت دیگه!! کسی حرمت آن را به حلیت تبدیل نکرد آیه الله منتظری به عنوان یک فقیه اجتهاد کرد و برداشت او این بود در مواقعی که زن نامسلمان یا مسلمانی دست ندادن به خود را بی حرمتی بداند دست دادن با او نه جایز که لازم است آین حکم برای جذب مردم به دین نبوده بلکه برای حفظ آبروی شخص مقابل است .برای حفظ کرامت انسانی او-پیام بعد-

لقمان

".برخی روایت مذکور را بهانه میکنند...عنصرانه عمل کنیم که معاندین را به موافقین تبدیل کنیم." 2-بله ما معتقدیم در دین حد و دیه و قصاص وجود دارد به همین خاطر بایدبا جنایتکاران کهریزک برخورد جدی شود تا کسی جرآت کشتن جوانان مردم را نداشته باشد ولی خب در دین تساهل و تسامح وجود دارد وقتی قرآن می گوید در ماه حرام نباید حمله را شروع کرد نشانه صلح طلبی و تساهل است وقتی پیامبر با کفار عهد می بندد و خدا ماندن بر آن عهد را واجب می داند نشانه تسامح است. خیلی عذر می خواهم من نه نهضت آزادی را قبول دارم که قصاص را غیر انسانی می داند نه شما را که بالکل تساهل و تسامح را نفی می کنید. نه افراط نه تفریط. آری خداوند قصاص را حق ولی دم می داند ولی گذشت از قصاص را به ولی دم توصیه می کند و آن را بهتر می داند.

لقمان

3- مکتبی باشیم آری باید مکتبی باشیم می داند مکتب ما کدام است: خداوند جبار هست متکبر هست قهار هست شدید العقاب هست عذاب او شدید و الیم هست ولی وقتی می خواهیم تمام نام های خداوند را در سه نام خلاصه کنیم می شود: الله.رحمن.رحیم خداوند.بخشنده.بخشاینده خاتمی در تاسوعا در جماران جالب می گفت:که حتی صفات جلال خدا هم در خدمت رحمت گسترانی اوست

لقمان

4-راستی چرا دیگر سر نمی زنید اگر وقت بحث ندارید در حد یک سلام علیک پیام بگذارید ارادتمند شما لقمان