جویای حقیقت
حیرت،شجاعت،واقع نگری و عقل مداری یاران همیشگی من اند...

اگرچه بحث پیرامون سازمان مخفی فراماسونری و اهداف و برنامه های آن محدود به سالیان اخیر و بلکه دهه های اخیر نیست،اما از چند سال گذشته کنکاش پیرامون آن شدت گرفته و افراد و تشکل های بیشتری نسبت به قبل- بویژه تحت لقای حکومت اسلامی در کشورمان ایران-به مقابله و مبارزه با آن برخواسته اند.در گذشته موضوع فراماسونری بین اهل اندیشه و فرهنگ جایگاهی کلان داشت و کمتر به جزئیات آن پرداخته میشد. اما در این چند صباح شاهد بررسی بسیار جزئی و مصداقی این بحث در میان متفکرین و اهل قلم و اندیشه بویژه جوانان هستیم. در این میان عده ای مبارزه با جریان فراماسونری را وظیفه ی اصلی خود قلمداد کرده و آن را از اهم واجبات میشمارند. با این مقدمه ی کوتاه، پرداختن به آسیب های احتمالی قشر مبارز با جریان مذکور الزامی به نظر می آید.

موضوع :
ارسال شده توسط جویای حقیقت در تاریخ ۱۳۸٩/۱٢/٢۳ | نظرات شما ()

ملت ما براى اسلام قیام کرد و براى اسلام راه را پیمود و براى اسلام خون داد، الآن قشرهایى هستند که مى‏خواهند اسلام را کنار بگذارند. «جمهورى» تنها، از اسلام مى‏ترسند! جمهورى تنها، «جمهورى دمکراتیک»! آنها که مى‏خواهند یک قدرى در پرده صحبت کنند، «جمهورى دمکراتیک اسلام». اینها همه خدعه است! اینها براى این است که از اسلام مى‏ترسند. اسلام را مخالف مى‏دانند با هواهاى نفسانى خودشان. بیدار باشید! اگر انحرافى باشد از جمهورى اسلام، هر انحرافى اگر از جمهورى اسلامى- هر انحرافى- باشد، خلاف مسیر شماست، خلاف مسیر اسلام است. مسلمین توجه داشته باشند که در حزبهایى که صحبتشان از اسلام نیست، صحبتشان از دمکراتیک است، قشرهایى که به اسلام کار ندارند، گر چه‏ به آزادى کار دارند، آزادى را مى‏خواهند اما آزادى به غیر اسلام، ملت ما توجه کنند که لااقل داخل اینطور حزبها نشوند. شما عزیزان خودتان را براى اسلام دادید؛ حالا که عزیزها را دادید، به ضد اسلام بخواهید وارد بشوید، هدر بدهید خون عزیزان خودتان را؟ توجه بکنید! اینها مى‏خواهند هدر بدهند خون شما را. اجتماعات اینها بر ضد اسلام است. چند روز پیش، این اجتماع زیاد داشتند به بهانه، و حرفهایشان به ضد اسلام بود. با اینها همکارى نکنید. مسلمین! با اینها همکارى نکنید، خودتان را از آنها دور نگه دارید، از اینها اجتناب کنید؛ اینها آزادى منهاى اسلام را مى خواهند. این غیر از طریقه شماست. شما اسلام را مى‏خواهید، ما اسلام را مى‏خواهیم که اسلام آزادى به ما بدهد، نه آزادى منهاى اسلام. آنها استقلال منهاى قرآن را مى خواهند، ما قرآن را مى‏خواهیم ..

صحیفه امام، ج‏7، ص:486

امام خمینی ره

(وبلاگ خمینی کیست شامل نظرات حضرت امام خمینی (ره) در مورد مسائل روز است)

موضوع :
ارسال شده توسط جویای حقیقت در تاریخ ۱۳۸٩/۱٢/٢۱ | نظرات شما ()

بسم الله الرحمن الرحیم

ظهور منجی، فرآیندی غریب و فراموش شده در اذهان انسان علم زده ی امروز است. بشر غرق توهم امکان تسلط علم تجربی بر تمامی ابعاد حیات است و به پایان ارزش ها و به سر رسیدن عصر اخلاقیات قائل است. ارزش ها و ضد ارزش ها و نیک و زشت چنان در هم آمیخته اند که انسان مادی نگر بر عدم وجود حقیقت رای میدهد و یا آن را دست نایافتنی میشمارد.حسن و قبح اعمال را به منفعت مادی اش قیاس میکند و خود را در غریزه طلبی با حیوانات بی شعور یکسان میداند. منکر وجود علومی فراتر از علوم قابل تجربه شده و در قبال جهلش به عوالم نامحسوس مانند کودکی بر فراموشی و بی خیالی نسبت به آن لجاجت میکند. دنیا به میدان غرش و توحش حیوان صفتان بدل گشته و تمامی جرم و جنایت های بشریت با فلسفه ی منفعت طلبی و مادی نگری و ... توجیه میشود.انسان امروز، در انسانیت خود افراط و تفریط میکند.افراط گر است،چرا که خود را مسلط بر تمامی ابعاد و اشیاء میداند و علم خود را که جز از راه تجربه قابل تحصیل نیست، محیط بر تمامی نظام هستی میداند. و تفریط گر است، چرا که خود را در پیروی از غرایز و نفسانیات همچون-و بلکه مادون- حیوانات میشمارد و چشم بر وجود فطرت و نیازهای فطری اش بسته است.

امام مهدی ظهور پایان شب سیاه

موضوع :
ارسال شده توسط جویای حقیقت در تاریخ ۱۳۸٩/۱٢/٢۱ | نظرات شما ()

بسم الله الرحمن الرحیم

خاورمیانه ،شمال آفریقا و بالاخص کشورهای اسلامی منطقه، امروز با شرایط کاملا جدیدی مواجه اند. نوعی بیداری و خروش که شاید در دهه های اخیر و بلکه قرن های اخیر نادر و بلکه نایاب بود، به یکباره کشورهای مختلف منطقه را فرامیگیرد، مردم بر علیه دیکتاتور ها به پا میخیزند، و از وابستگی و سرافکندگی حاکمیت خود به استکبار اظهار نفرت میکنند.مردم مصر به یکباره و با نحوی تعجب برانگیز و به صورت متحد بر علیه دیکتاتور حاکم بر کشورشان که در حدود سی سال بی وقفه بر مسند حکمرانی نشسته بود به پا میخیزند و او را در کمتر از سه هفته سرنگون می کنند.در لیبی ،یمن و بحرین نیز اقدامتی مشابه توسط مردم علیه حکومت شاهنشاهی موجود صورت میگیرد.نیز در سال 1388 یعنی یکسال پیش از این تحرکات عظیم در منطقه،در جریان دهمین انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان، با ادعای دو تن از نامزدها مبنی بر تقلب در انتخابات،اغتشاشاتی در برخی شهرهای کشور به خصوص تهران پیش میاید که رهبر انقلاب از آن با عنوان فتنه یاد میکند، فتنه ای با وجود فضای غبارآلود آن، شناخت حق و باطل از آن سخت و دشوار است. رهبران مخالفین در ایران، اعم از نامزدهای مدعی تقلب، و متفکرین خارج نشین، انقلاب ها(اعم از موفق و ناموفق) در کشورهای منطقه را به دلیل شباهت هایی همچون اعمال محدودیت های ارتباطی و فیلترینگ دنباله ی اغتشاشات در ایران در جریان پس از انتخابات میدانند، در حالی که جبهه ی مقابل این اتفاقات را دنباله ی قیام مردم ایران در سال 1357 و به قول حضرت امام خمینی (ره) "صدور انقلاب" میدانند. نوشتار پیش رو با هدف تبیین شباهت ها و تفاوت های مخالفت ها و انقلاب های صورت گرفته در کشورهای منطقه با اغتشاشات پس از انتخابات دهم با نگاهی مستقل و فراجناحی نگاشته شده است.

موضوع :
ارسال شده توسط جویای حقیقت در تاریخ ۱۳۸٩/۱٢/٥ | نظرات شما ()

 اسلام براى نجات بشر آمده است؛ چنانکه حضرت مسیح براى نجات بشر آمده بود، و سایر انبیا براى نجات بشر آمده بودند. اسلام علاوه بر اینکه بشر را در روحیات غنى مى‏کند، در مادیات [هم‏] غنى مى‏کند. اسلام دین سیاست است قبل از اینکه دین معنویات باشد. اسلام همان طورى که به معنویات نظر دارد و همان طورى که به روحیات نظر دارد و تربیت دینى مى‏کند و تربیت نفسانى مى‏کند و تهذیب نفس مى‏کند، همان طور [هم‏] به مادیات نظر دارد و مردم را تربیت‏ مى‏کند در عالم که چطور از مادیات استفاده کنند و چه نظر داشته باشند در مادیات. اسلام مادیات را همچو تعدیل مى‏کند که به الهیات منجر مى‏شود. اسلام در مادیات به نظر الهیات نظر مى‏کند، و در الهیات به نظر مادیات نظر مى‏کند. اسلام جامع مابین همه جهات است. و شما در روزى وارد شدید که ما به حکومت خودمان رسیدیم و همان طورى که اسلام معنویات را داشت، و در صدر اسلام حکومت را هم داشت الآن هم به خواست خداى تبارک و تعالى، ما با معنویاتى که اسلام دارد روبه رو هستیم و مطیع هستیم، و در مادیات و در حکومت هم یک حکومت اسلامى، یک حکومت عدل؛ که حکومتها تابع مردم باشند و حکومتها براى مردم باشند نه مردم، براى حکومتها. حکومت اسلامى حکومتى است که، براىِ مردم خدمتگزار است؛ باید خدمتگزار باشد. در اسلام مابین اقشار ملتها هیچ فرق نیست. در اسلام حقوق همه ملتها مراعات شده است: حقوق مسیحیین مراعات شده است؛ حقوق یهود و زرتشتیین مراعات شده است؛ تمام افراد عالم را بشر مى‏داند، و حق بشرى براى آنها قائل است؛ تمام عالم را به نظرِ محبت نگاه مى‏کند؛ مى‏خواهد عالم مستضعفین نجات پیدا کنند، مى‏خواهد تمام عالم روحانى بشوند، تمام عالم به عالِم قدس نزدیک بشوند. اسلام براى نجات مردم بشر آمده است که از این علایق جسمانى آنها را رها کند و به روحیات برسد ..

صحیفه امام خمینی (ره)، ج‏6، ص: 468

امام خمینی ره

موضوع :
ارسال شده توسط جویای حقیقت در تاریخ ۱۳۸٩/۱٢/۳ | نظرات شما ()
آخرین مطالب ارسالی